mercoledì 13 luglio 2016

Thailand: Suan Pakkad Palace in Bangkok



In Thailand it is hard to find an ancient palace. Here the word "old" refers to buildings of one or two centuries ago.When I was the DD Hostel I visited Suan Pakkad Palace, located nearby. It was originally the home of Prince Chumbhotpong Paripatra and his wife, is now a museum that presents a group of four traditional Thai houses with covered hallways between them.
The pavilions are one of the best examples of traditional domestic architecture in the city. Thanks to Lonely Planet I found one of the rare place in Bangkok where I could draw the "ancient" architecture.

When I arrived at the palace I explained my project, introducing myself as an artist who was doing a travel art book.
They are so gentle to halve the ticket price.

The houses are magnificent. It 's always fascinating to think that someone has lived in places with such high artistic value.
This area of ​​Bangkok is quite chaotic, but the structure is immersed in a natural environment, surrounded by trees and shrubs. The garden is a perfect place to relax your mind and breathe fresh air.


 


°-°-°-°-°

 Testo in Italiano

In Thailandia è difficile trovare costruzioni antiche. Qui per antico ci si riferisce a costruzioni di uno o due secoli fa.
Quando stavo al DD Hostel ho visitato il Suan Pakkad Palazzo, situato nelle vicinanze dell'ostello. 
In origine era la casa del principe Chumbhotpong Paripatra e sua moglie, ora è un museo che presenta un gruppo di quattro case tradizionali thailandesi con corridoi coperti tra di loro.

I padiglioni sono uno dei migliori esempi di architettura domestica tradizionale della città. Fortunatamente la Lonely Planet mi ha rivelato uno dei posti migliori per disegnare l'architettura tradizionale.

Quando sono arrivata al palazzo ho spiegato il mio progetto alla reception, presentandomi come un artista che stava facendo un libro d'arte di viaggio (sono stati così gentili da dimezzarmi il prezzo del biglietto)
Mentre cammino in questo posto meraviglioso mi soffermo a pensare che qualcuno ha vissuto in luoghi dal così alto valore artistico; ciò che per noi ora è un museo, per loro era la quotidianità.

Questa zona di Bangkok è piuttosto caotica, ma la struttura è immersa in un ambiente naturale, circondato da alberi e arbusti. Il giardino interno è un luogo perfetto per rilassare la mente e respirare un po' d'aria fresca.

 
 


2 commenti:

Uno ha detto...

Great Sketches! Your work is inspiring

Uno ha detto...

Great sketches! Your work is inspiring